Engels levert grootvolumebakken aan supermarktketen LIDL voor beschadigde Non- Food-artikelen die retour moeten van de winkels naar het distributiecentrum.


De supermarktketen LIDL zocht een oplossing voor beschadigde nonfood-artikelen die retour moeten van de winkels naar het distributiecentrum. Engels heeft deze geboden door twee verschillende bakken te combineren; een grootvolumebak met daarop een gemonteerde bak die fungeert als deksel.

Het deksel is voorzien van scharnieren en twee gasveren waardoor het deksel open kan blijven staan. De grootvolumebak is afsluitbaar door een 3-kantslot.

Voor elke LIDL-winkel zijn er twee bakken: 1x met een zwarte top-bak en 1x met een rode top-bak. NonFood-artikelen worden door de dag heen verzameld in de “top-bak”. Afhankelijk van de verkoopprijs van het desbetreffende artikel worden de artikelen verzameld in de rode of de zwarte “top-bak”.

Na sluitingstijd van de winkel worden de artikelen die in de topbakken liggen afgeboekt, en in de grootvolumebak gelegd. Deze wordt daarna afgesloten om diefstal te voorkomen.

De proto-fase is succesvol afgerond en de eerste LIDL vestigingen hebben de grootvolumebakken al in gebruik.

retourtrnasport supermarkt